SCHLARAFIA – DOMAĆI PROIZVOĐAČ OPREME ZA SPAVANJE SA TRADICIJOM DUGOM SKORO ČITAV VEK POKREĆE VAŽNU TEMU ZA HOTELIJERE

HIGIJENSKI ASPEKTI POSTELJE

Kada je reč o dušeku i pratećim elementima kreveta obično se u opisima za kvalitet proizvoda koriste pojmovi koji referišu udobnost ili tehničke karakteristike, a malo njih zapravo ima uvid u to koji su sve kriterijumi koje superiorna oprema za spavanje treba da zadovolji.

Da bismo znali šta sve čini dobru postelju, prvo treba razumemo dešavanja tokom boravka u njoj. Stoga se kao pouzdani proizvođači krevetnine nameću oni koji dobro poznaju zdravstvene i higijenske aspekte sna, tj. oni koji u svom timu imaju angažovane lekare i biohemičare, kao što je to slučaj sa Schlarafijom.

U snu se odvija aktivan fiziološki proces tokom kojeg telo spavača odbacuje veliku količinu tečnosti u vidu znoja ili preko disanja, ali i značajni površinski rožnati sloj kože kao i prateće sekrete. U vlažnoj, neventiliranoj postelji stvara se idealna mikroklima za razvoj grinja, a potom i velikog spektra patogenih bakterija i gljivica. Ukoliko je dušek napravljen po recepturi koja remeti strujanje vazduha, sva odbačena tečnost (a godišnje ona iznosi preko 100 l po spavaču) zadržava se u postelji. Slično važi i za jastuke, jorgane i prateći program, od čije ispune zavisi da li će aeracija biti kompromitovana i koliko će se neželjenih čestica zadržavati u njihovoj unutrašnjosti.

ZAŠTO SCHLARAFIJIN DUŠEK „DIŠE“? TAJNA „3C KONCEPTA“

Schlarafia je razvila MODEL CCC TRIJADE (od reči CORE, COMFORT i COVER), kojim je svaki dušek podelila na tri vodeća segmenta. Uloga svakog sloja je da pojedinačno doprinosi ortopedskim svojstvima, udobnosti i protekciji, ali je receptura osmišljena tako da svaki od ovih članova trijade dopunjuje prednosti drugih slojeva.

U samom srcu (CORE) nalazi se patentirano Schlarafia ručno rađeno jezgro koje se, osim što pruža neuporedivo bolju podršku za kičmeni stub i osigurava dugotrajnost tokom niza godina korišćenja, ponaša kao meh za vazduh omogućavajući „disanje“ dušeka kroz centralnu zonu. Udobnost se postiže u COMFORT sloju, sačinjenom od kombinacije vrhunskih pena najvišeg stepena nosivosti i različitih osobenosti po pitanju elastičnosti i mekoće, ali izrađenih u tzv. „open cell“ tehnologiji, koja doprinosi adekvatnoj aeraciji dušeka. Konačno, završni COVER sloj čine skidajuće navlake velike izdržljivosti koje trpe brojne cikluse pranja, a protkane su različitim nitima (kašmir, svila, vuna, tencell) sa izuzetnim menažmentom vlage sa ciljem da odvode tečnost od tela spavača, čineći boravak u postelji prijatnim i u toplim delovima godine.

SCHLARAFIA – DOMAĆI PROIZVOĐAČ OPREME ZA SPAVANJE SA TRADICIJOM DUGOM SKORO ČITAV VEK POKREĆE VAŽNU TEMU ZA HOTELIJERE

KOJE SU PREPORUKE ZA ODRŽAVANJE VISOKOG NIVOA HIGIJENE KOJE ZA SVOJE POSTELJE TREBA DA PRIMENJUJU I HOTELIJERI I GRAĐANSTVO?

Kako bi san bio neometan, a postelja činila zdravo okruženje, od izuzetne važnosti je da se svi elementi lako održavaju. To se ne odnosi samo na visoku frekvenciju zamene posteljine, već i na pažljiv izbor prilikom nabavke dušeka, naddušeka, jastuka i jorgana. Sav punjeni program treba da bude od materijala koji ne zadržavaju vlagu, a da je zatvoren u visokokvalitetan inlet koji ne propušta čestice prašine i debrisa kože. U tom smislu prednost ima perje i paperje, a u slučaju prisustva alergije na perad klijentu se mogu ponuditi jastuk i jorgan ispunjeni PES vlaknima ili lateksiranim česticama. Dušek je najbolje da ima žičano jezgro u vidu dobro ručno izrađenog ili džepičastog, a da u sastav penastog sloja ulaze sertifikovane pene koje „dišu“. Konačno, dobra navlaka je zaštita i dušeka, ali i tela spavača, pa prilikom opremanja kreveta treba pratiti preporuke iskusnih proizvođača.

U vremenima kada se pitanje higijene diže na najviši stepen, odgovornost za bezbednost klijenata snose svi pružaoci usluga smeštaja i stoga je Schlarafia pouzdan partner i konsultant iz oblasti udobne, zdrave i čiste postelje!

Objavljeni tekst možete pronaći u časopisu Turistički Svet, uz prethodno objavljeni intervju sa direktorom marketinga Schlarafije, gospođom Sonjom Kapetanović.