5 SAVETA ZA KVALITETNIJI SAN

Konstantan nedostatak sna savremenog čoveka počela je da bude sveprisutna tema raznih zdravstvenih i socijoloških skupova. Tome su doprinele i studije koje su pokazale alarmantne podatke o permanentnom nedostatku sna kod ljudi i uzročno-posledičnoj vezi takvog stanja sa pojavom nekih od najtežih bolesti. Pored uticaja na zdravlje, raspoloženje i radnu energiju, san dosta utiče i na samu lepotu. Odavno je poznato da nema kvalitetnijeg kozmetičkog preparata od dobrog sna. Međutim, napredak tehnologije, povećana upotreba interneta i veća mogućnost komuniciranja sa svim delovima sveta 24/7 dovela je do oduzimanja i narušavanja vremena koje je ostalo za odmor, obnavljanje energije, memorije i za opuštanje.

Sve je više elemenata koji narušavaju san. Najčešće ga ometaju sasvim banalne stvari, ali i one na koje ne možemo da utičemo. Dovoljno je da se saobraćaj u vašoj ulici drastično poveća, pa Vaš san već neće biti isti.

Šta je to što mi sami možemo da učinimo da bi svoj san poboljšali i sačuvali njegov kvalitet? Ovo je  5 izdvojenih saveta Šlarafije, ali… verujemo da ih svako od Vas ima još toliko.

 

Osvetljenje

Prigušena svetla ili upotreba noćnih lapmi nije samo momenat romantike koji vezujemo za noć i spavaću sobu. Jako svetlo utiče na intenzivan impuls na naše oči, koji se dalje šalje u koru mozga i čini da naša budnost i pažnja budu povećani. Jednostavno, rad bilo kog čula čini i da ceo organizam bude u pripravnosti. Zato, vaša spavaća soba mora da deluje umirujuće, da bude zatamnjena ili da ima blagu, ambijentalnu rasvetu. Jedino mesto gde draperija uz zavesu nije samo dekor, upravo je spavaća soba. Ukoliko nemate roletne, draperija mora biti od dovoljno gustog i tamnog platna, kako bi onemogućila probijanje spoljne svetlosti u sobu.

 

Prostorija spavaće sobe

Čuli ste i sami da je nered u kući, nered u Vašem životu. Slično je i sa spavaćom sobom. Nered i pretrpanost stvarima čini da i vaš san bude uznemirujuć i teskoban. Jednostavno nemogućnost energije da kruži oko vas nesmetano. Dozvolite prostoru da diše. Pored toga, taj nered je prvo što vidite ujutru, što će opet, iz drugih razloga uticati na vaše jutarnje, pa i celodnevno raspoloženje.

 

Paleta boja

Da bi atmosfera bila opuštajuća i umirujuća i boje u našoj spavaćoj sobi moraju biti takve. One značajno pomažu osećaju udobnosti i opuštanju. Jarke, intenzivne boje ponovo bude čula i šalju impulse pa se uz njih teško opuštamo. Koristite zato tople i hladne nijanse prošarane neutralnim bojama, kako biste omogućili ravnotežu.

 

Elektronski i digitalni uređaji

Sve češće je u upotrebi plavo svetlo i LED ekrani koji su prilično štetni za čovečiji vid. Ali pored toga, ova vrsta svetlosti utiče loše na proizvodnju melatonina, hormona koji je odgovoran za san. Na taj način telo ostaje duže budno nego što je moguće, zbog nedovoljne proizvodnje ovog hormona. Zato je preporučljivo da TV ekrane nemamo u spavaćoj sobi, kao ni lap top ili mobilni telefon… A ako baš moramo da pročitamo neki mail ili odgovorimo na poruku, bolje je da sve to završimo 20 minuta pre planiranog spavanja.

 

Položaj i balans

Kako biste postigli harmoniju i osećali se izbalansirano u prostoru oko sebe, potrudite se da krevet postavite uvek uzglavljem uz zid i to tako da sa uzglavlja gledate ka sobi, prozorima i vratima. Tako ćete se osećati opuštenije.

Možda, već samo mala promena može učiniti mnogo za Vaš san. Iskoristite ovih 5 saveta i javite nam svoje utiske.

Šlarafija vrhunska oprema za spavanje Vam želi lep san.